وبلاگ

کابین رنگ دستی:مزایای استفاده از آن

کابین رنگ دستی

کابین رنگ دستی

کابین ها دستگاه هایی هستند که برای پاشش رنگهای مختلف بر روی انواع قطعات فلزی استفاده می شود. این کابین را به گونه طراحی میکنند و ازمتریالی استفاده می کنند که کاملأ ایمن و ضد حریق باشند.

به طور کلی کابین ها دستگاه هایی برای پاشش رنگ های مختلف بر روی قطعات فلزی هستند. کابین ها به دو دسته کابین رنگ دستی و کابین رنگ مکانیزه تقسیم می شوند. در این روش، چون سیستم پاشش به صورت دستی است، اشخاصی برای پاشیدن رنگ استخدام می شوند.پاشش رنگ توسط تفنگ های رنگ پاش انجام می شود. کابین رنگ دستی برای سیستم های خط دستی با تعداد تیراژ پایین و سرعت کم بسیار مناسب است.

کابین رنگ اتوماتیک

کابین رنگ دستی فضایی است که در آن با استفاده از گان پوشش رنگ به قطعاتی که فلزی می باشند رنگ پاشیده می شود. برای انجام این کار چند اپراتور استخدام شده و رنگ را بصورت دستی با سرعت کم می پاشند.

www.kiansanaatco.com

مواردی که در یک کابین رنگ دستی قابل رنگ می باشد و جزو موارد رایج  می باشد: قایق،هواپیما،اتومبیل،قطعات و مبلمان هستند.

طراحی کابین رنگ دستی به صورت محصور می باشد و فقط از یک طرف بدون دیوار یا دارای یک در می باشد.

درواقع کابین رنگ دستی میتواند جزو تجهیزات کامل یک خط رنگ باشند که در خط کانوایر مورد استفاده قرار میگیرد یا به صور یک دستگاه جدا و مستقل باشد.

یکی از مزیت های این دستگاه این است که کارهای رنگ با سرعت بالا و تمیزتر و کاملأ ایمن صورت میگیرد.

علاوه بر تمام ویژگی هایی گفته شد اینکار از کیفیت بالایی برخوردار است،محیط کابین عاری از هرگونه آلودگی می باشد در نتیجه کار با کیفیتی به ما ارائه میدهد و رنگ قبل از ورود به کابین توسط فیلترهای تعبیه شده، فیلتر می شوند.

حالا مزایای استفاده از کابین رنگ دستی چیست؟

رنگ آمیزی مرتب و یکنواخت:

به دلیل اینکه قطعه در یک فضای بسته قرار میگیرد و نور اطراف قطعه یا ماشین به صورت یکنواخت و یکسان تابیده می شود و همچنین بدلیل بسته بودن فضا از ورود گرد و غبار نیز جلوگیری میکند. پس یکسان بودن نور نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی می باشد.

اگر در محیطی باز قطعه موردنظر رنگ آمیزی کنیم گردو غبار و آلودگی میچسبد و در نتیجه رنگ با کیفیتی به ما ارائه نمیدهد.

ایمنی بالا در کابین:

این کابین مجهز به یک فیلتراسیون میباشد که هرگونه بخار را از کابین استخراج میکند که این ویژگی از حریق جلوگیری میکند.

کنترل رطوبت:

کابین رنگ دستی این امکان را به شما میدهد تا رطوبت مورد نطر خود را به صورت دستی تنظیم کنید مثال اگر برای خشک شدن عجله دارید میتوانید به گونه ای تنظیم کنید تا عمل خشک شدن  سریعتر از زمان معمول انجام شود.

نتیجه و کلام پایانی کیان صنعت برهان:

در مقاله بالا سعی کردیم خلاصه ای از کلیت کابین رنگ دستی اشاره کنیم در کل کابین رنگ دستی محیطی بسیار مناسب،ایمن و عاری از هرگونه آلودگی میباشد که در کیفیت کار و همچنین سرعت کار عملکرد بالایی را ارائه میدهد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *